8/13/2015

Ładna i funkcjonalna pralnia - Pretty and functional laundry room

   Urządzając dom, większość z nas planuje wygląd kuchni, salonu, sypialni czy łazienki, a takie miejsca jak pralnia czy spiżarnia przeważnie schodzą na drugi plan. Jak wyjdzie to wyjdzie, w końcu to tylko pomieszczenie gospodarcze. Do tej pory pralka była obiektem, którego miejsce znajdowało się gdzieś w kącie łazienki lub w zabudowie kuchennej (szczerze nie polecam tej opcji...), ponieważ jest tylko jednym z wielu sprzętów AGD. Ale w ostatnim czasie zauważam zmianę na lepsze. A mianowicie aranżowanie w domu pralni, gdzie pralka, suszarka, deska do prasowania, płyny, kosz na pranie i wszystkie inne rzeczy związane z tą czynnością znajdują się w jednym pomieszczeniu na odpowiednim miejscu w zasięgu ręki. Jak dla mnie pomysł bajeczny, ponieważ jeśli nie mam usystematyzowania w domu, natychmiast zaczyna panować chaos i nagle proszek trafia nie do tej szafki, gdzie powinien stać, szukam suszarki po całym domu, ktoś wyniósł kosz na uprane rzeczy i nie odstawił na swoje miejsce, a ja chodzę, chodzę, szukam i od razu mam o wiele więcej pracy. A jeśli wszystko ma swoje miejsce w jednym pomieszczeniu, to każdy wie gdzie odstawić deskę do prasowania czy proszek i życie staje się przyjemniejsze. To nie musi być jakaś duża przestrzeń. Wystarczy takie pomieszczenie na miarę naszych możliwości i potrzeb. Nie każdy ma w domu miejsce, żeby taką pralnię zaaranżować jako osobne pomieszczenie i niestety ja do tych osób należę... Po prostu to przeoczyłam i teraz pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że zrobimy ogrzewanie gazowe, a kotłownia stanie się wtedy pralnią. Na szczęście mam też plan B, który zakłada stworzenie zabudowy z przeznaczeniem na wszelkie akcesoria związane z praniem i prasowaniem. Może to nie to samo co pralnia, ale mam do dyspozycji około 2 metry szerokości i 80 cm głębokości na taki właśnie kącik. Jeśli dobrze to zaplanujemy, to myślę, że zmieści się nam tam wszystko co trzeba. I też będę zadowolona :) 

   Oczywiście poszperałam już w sieci i przygotowałam kilka propozycji pralni, które są pięknie urządzone. Są naprawdę bardzo ładnie i funkcjonalnie urządzone, a dla mnie funkcjonalność jest w urządzaniu najważniejsza.


































   A tutaj pralnie w zabudowie. Jak widać, dla chcącego nie ma nic trudnego. Wszystko można zmieścić nawet na tak małej powierzchni.



   





   I jeszcze taki sprytny kącik.





POZDRAWIAM,
Sylwia

1 komentarz:

Dziękuję za każdą motywującą opinię :)